Uchwała Nr XX/129/08

UCHWAŁA NR XX/129/08

RADY GMINY NAREW

z dnia  30 grudnia 2008roku.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Narew na rok 2009.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ((Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591, z 2002 roku Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 roku Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 roku Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203; z 2005roku Nr 172 poz. 1441; z 2006roku Nr 17 poz. 128 Nr 175 poz. 1417 Nr 181 poz.1337,z 2007 roku Nr 48 poz.327 Nr 138 poz.974, Nr 173 poz.1218;z 2008r Nr 180 poz.1111) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104; z 2006r. Nr 45 poz. 319, Nr 104 poz. 708, , Nr 170 poz. 1217 i poz. 1218, Nr 187 poz.1381 Nr 249 poz. 1832,z 2007r Nr 82 poz.560 Nr 88 poz.587, Nr 115 poz.791, Nr 140 poz.984, z 2008r Nr 180 poz.1112.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 9 557 591 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 10 501 136 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2

2. Limit wydatków na zadania inwestycyjne w 2009 roku zgodnie z załącznikiem nr 3

§ 3. 1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 943 545 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie             120 000.zł.

2) zaciąganych pożyczek w kwocie  823 545zł.

w tym na:

zadania inwestycyjne      710 000zł.

3.         dotację celową na pomoc finansową udzielaną między jednostkami  samorządu terytorialnego              113 545 zł.

4. 2. Przychody budżetu w wysokości 1 136 287 zł, rozchody w wysokości .192 742. zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości           55 000 zł,

2) celową na realizację własnych zadań z zakresu zarządzania kryzysowego 5 000 zł

§ 5. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5,6.

§ 6. Ustala się dochody w kwocie 60 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 60 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 7. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: przychody – 150 000 zł; koszty –152 500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7

§ 8. Zakres i kwoty dotacji z budżetu gminy w 2009 roku, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1) przychody - 12 300 zł,

2) wydatki     - 12 000 zł,

3) zgodnie z załącznikiem nr 9

§ 10. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu- w kwocie 200 000 zł;

2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu  zaciągniętych pożyczek w kwocie 192 742 zł

3) sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego w kwocie 823 545zł

§ 11. Upoważnia się Wójta do:

1) zaciągania kredytów/ pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 200 000 zł,

2) zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków na programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 3 ,8

b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę
100 000 zł,

3) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu gminy Narew z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych

5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy

Eugeniusz Dudzicz

Metryka strony

Udostępniający: Joanna Majewska

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Majewska

Data wytworzenia: 2009-01-23

Wprowadzający: Joanna Majewska

Data wprowadzenia: 2009-01-23

Data modyfikacji: 2009-01-23

Opublikował: Mariusz Żukowski

Data publikacji: 2009-01-23