Protokół nr X/15

Protokół Nr X/15

Ad. 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

X Sesja VII kadencji Rady Gminy Narew odbyła się 5 listopada 2015 roku w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Narew przy ul. Mickiewicza 101.

Obrady X Sesji Rady Gminy Narew otworzyła o godz. 10.00 Przewodnicząca Rady Gminy Narew Walentyna Timofiejuk.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk powitała Wójta Gminy Narew Pana Andrzeja Pleskowicza, Skarbnik Panią Halinę Niesteruk, Sekretarza Pana Wojciecha Popławskiego, przedstawicieli z Lokalnej Grupy Działania Pana Eugeniusza Kowalskiego i Panią Paulinę Monach, Radną Powiatu Hajnowskiego Panią Agnieszkę Jarmocik, radnych, kierowników i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych, sołtysów oraz mieszkańców gminy.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk na podstawie listy obecności poinformowała, że na ustawowy stan Rady – 15 radnych – obecnych jest 14 radnych i stwierdziła prawomocność obrad. Radny nieobecny usprawiedliwiony – Michał Kozyrski. Lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do protokołu.

 

Ad. 2. Ustalenie porządku dziennego.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk zapytała czy są wnioski w sprawie zmiany porządku obrad. Wniosków nie zgłoszono.

Rada zatwierdziła następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie X sesji Rady Gminy oraz stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Ustalenie porządku dziennego.
  3. Przyjęcie protokołu z IX sesji Rady Gminy Narew.
  4. Konsultacje społeczne Lokalnej Grupy Działania z mieszkańcami.
  5. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.
  6. Wnioski z posiedzeń Komisji.
  7. Podjęcie uchwał:
  • w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Narew;
  • w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy.
  1. Interpelacje i zapytania radnych. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  2. Informacja Przewodniczącej Rady, Wójta oraz Wojewody Podlaskiego o złożonych oświadczeniach majątkowych.
  3. Wolne wnioski, informacje.
  4. Zamknięcie obrad X Sesji Rady Gminy Narew.

 

Ad. 3. Przyjęcie protokołu z IX sesji Rady Gminy Narew.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poinformowała, że protokół z IX sesji Rady Gminy Narew był wyłożony do wglądu w biurze Rady i dzisiaj znajduje się na stoliku protokolanta. Jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone uwagi protokół zostanie przyjęty.

Uwag nie wniesiono.

 

Ad. 4. Konsultacje społeczne Lokalnej Grupy Działania z mieszkańcami.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk oddała głos przedstawicielom Lokalnej Grupy Działania „Puszcza Białowieska”.

Na początku głos zabrał Prezes i Dyrektor Biura Pan Eugeniusz Kowalski. Poinformował, że Lokalna Grupa Działania jest instytucją, która redystrybuuje środki urzędu marszałkowskiego. Nadmienił również, że w ubiegłym okresie programowania LGD zajmowało się redystrybucją środków z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, który skończył się 30 czerwca 2015 roku.

Prezes Eugeniusz Kowalski przekazał informacje, iż od 2016 roku wdrażany będzie nowy instrument w ramach PROW, który nazywa się RLKS (Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność). Wyjaśnił, że jest to instrument dla obszarów Lokalnej Grupy Działania, ale skierowany i kierowany przez społeczność. Poinformował, że LGD jest na etapie przygotowania dokumentu strategicznego, który nazywa się Lokalna Strategia Rozwoju. Wyjaśnił, że ten dokument musi zawierać i opisywać cały obszar Lokalnej Grupy Działania, w skład którego wchodzi cały powiat hajnowski oraz 3 gminy: Bielsk Podlaski, Orla i Boćki, a w nowym okresie programowania miasto Hajnówka. Powiedział, że na naszym obszarze liczba mieszkańców wynosi 60 tys. i do tej liczby mieszkańców są przypisane odpowiednie środki finansowe. W Polsce większość województw korzysta z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, a tylko dwa województwa: podlaskie i kujawsko-pomorskie korzystają z większej ilości obszarów, czyli LGD będzie realizować strategie wielofunduszowe. Do tego czasu Lokalna Grupa Działania korzystała z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, a w tej chwili w naszym województwie jest również dostępny instrument RLKS i na to mają około 6,5 mln zł.

Prezes wyjaśnił, że ze względu na wielofunduszowość zostały dołączone jeszcze dwa inne fundusze. Pierwszy to Europejski Fundusz Społeczny, z którego też można pozyskać środki i do dyspozycji jest około 6,5 mln zł na Lokalną Grupę Działania z powiatu hajnowskiego. Eugeniusz Kowalski wyjaśnił, że jest to fundusz społeczny z którego będą realizowane działania tzw. „miękkie” skierowane do społeczeństwa. Drugi fundusz to Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i tam są środki przeznaczone na inwestycje – około 8,5 mln zł. Lokalna Strategia Rozwoju to dokument, którym będzie się posługiwać LGD i łącznie dofinansowanie wyniesie ponad 21 mln zł.

Eugeniusz Kowalski wyjaśnił, że w opracowywanym dokumencie Lokalna Strategia Rozwoju powinno być zapisane na co zostaną przekazane pieniądze i w związku z tym dlatego są organizowane konsultacje z mieszkańcami we wszystkich gminach.

Poinformował również, iż o dofinansowanie mogą ubiegać się gminy jako jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, a także stowarzyszenia, które będą miały możliwość najefektywniejszego wykorzystania środków finansowych, gdyż będą miały wysoki poziom dofinansowania oraz przedsiębiorstwa. Nadmienił, iż połowa środków z PROW musi być przeznaczona obligatoryjnie dla przedsiębiorców, czyli na tworzenie miejsc pracy. Również znaczna część środków z Europejskiego Funduszu Społecznego ma być przeznaczona na uruchomienie działalności przez osoby długotrwale bezrobotne.

Prezes Eugeniusz Kowalski wyjaśnił, iż celem dzisiejszego spotkania jest poinformowanie mieszkańców na co można pozyskać środki i z jakiego programu. Poinformował, że najpóźniej do 20 listopada bieżącego roku można składać tzw. „fiszki projektowe” na co konkretnie gmina chce pozyskać pieniądze.

Radny Roman Ostapczuk zadał pytanie czy chodzi o sugestie jako urzędu gminy, czy również indywidualnie mieszkańcy mogą składać takie fiszki. Eugeniusz Kowalski odpowiedział, iż gmina nie jest postrzegana jako odrębna jednostka organizacyjna i gmina realizuje zadania jej powierzone, a także realizuje zadania związane z mieszkańcami.

Radna Tamara Leszczyńska wyraziła swoje uwagi co do sposobu dofinansowania zadań w poprzednim rozdaniu. Prezes Eugeniusz Kowalski wyjaśnił, że w Lokalnej Grupie Działania istnieje Rada Lokalnej Grupy Działania, który liczy 15 osób. Poinformował, że z każdej gminy jest jeden przedstawiciel tego organu, który zasiada w radzie. Wytłumaczył jakie jest zadanie Rady Lokalnej Grupy Działania i w jaki sposób są dofinansowane projekty. Projekty wybrane przez Radę są kierowane do urzędu marszałkowskiego, a zadaniem urzędu marszałkowskiego jest weryfikacja poprawności wniosku, wykonania i kontrola powykonawcza. Możliwość kontrolowania poprzez wizytę na miejscu realizacji projektu i jej kwestionowania ma wyłącznie wydział kontroli Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku.

Radna Tamara Leszczyńska powiedziała, że na stronie internetowej znalazła dofinansowanie na punkt informatyczny w Krainie Otwartych Okiennic, a nigdzie tego nie ma. Prezes Eugeniusz Kowalski odpowiedział, że gdyby wiedział o stawianych zarzutach to przywiózłby dokumenty i przedstawiłby kto dokładnie i na co dostał dofinansowanie. Stwierdził również, że nie było takiego dofinasowania. Mieszkaniec wsi Puchły stwierdził, że uwagi dotyczą jego osoby i wyjaśnił, że nigdy nie dostał dofinansowania na punkt informatyczny w Krainie Otwartych Okiennic. Prezes Eugeniusz poinformował, że w biurze LGD można uzyskać informacje kto otrzymał dofinansowanie.

Następnie Pan Eugeniusz Kowalski poinformował, że w LGD prace zostały podzielone na tzw. zespoły. Pani Paulina Monach (Skarbnik LGD) jest odpowiedzialna za Europejski Fundusz Społeczny, Prezes Eugeniusz Kowalski jest odpowiedzialny za Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, a Pani Karolina Kraśko za Program Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Następnie głos zabrała Skarbnik LGD Pani Paulina Monach, która przedstawiła działania w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Poinformowała jakiego typu projekty będą możliwe do zrealizowania w ramach tego funduszu i kto będzie mógł z tego skorzystać. Nadmieniła, że duży nacisk będzie położony na znalezienie zatrudnienia przez osoby bierne zawodowo i długotrwale bezrobotne i do takich osób będą skierowane programy podnoszące aktywność i mobilność zawodową. Skarbnik LGD Paulina Monach poinformowała również, iż będzie możliwość wzięcia tzw. start-upów, czyli bezzwrotnego wsparcia na otwarcie działalności gospodarczej. Dla jednej osoby będzie przypadało około 40 tys. zł na jeden start-up. Pani Paulina Monach przedstawiła również inne typy projektów, miedzy innymi organizację opieki nad dziećmi do lat 3, co będzie możliwe tylko w formach pozainstytucjalnych. Wyjaśniła, że o dofinansowanie na taki projekt może ubiegać się gmina lub stowarzyszenie.

Mieszkaniec wsi Puchły zapytał przez jakie podmioty mogą być realizowane działania podnoszące aktywność zawodową. Skarbnik LGD wyjaśniła, że mogą one być realizowane przez jednostki gmin, przez organizacje pozarządowe, a tylko osoby fizyczne są wykluczone.

Pani Paulina Monach poinformowała, że będzie dużo działań skierowanych do przedszkoli. Będzie możliwość tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego, ale tylko dla dzieci niepełnosprawnych. Omówiła również typ 5 – wsparcie małych szkół kształcenia ogólnego (do 100 uczniów), typ 6 – projekty aktywności lokalnej skierowane do środowisk zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Nadmieniła, że najpierw będą realizowane projekty od typu 6, ponieważ 60% budżetu trzeba przeznaczyć na te typy projektu. Następnie przedstawiła typ 8 – usługi na rzecz wsparcia zatrudnienia i rehabilitacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami w ramach zakładów aktywności zawodowej i warsztatów terapii zajęciowej, typ 9 – wsparcie usług opiekuńczych dla osób niesamodzielnych oraz usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami oraz typ 10 – działania skierowane do rodzin, w tym rodzin przeżywających trudności opiekuńczo-wychowawcze, dzieci i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Mieszkaniec wsi Puchły zadał pytanie jaki jest poziom dofinansowania. Pani Paulina Monach poinformowała, że jest 95% dofinansowania a 5% wkładu własnego.

Sołtys wsi Gorodczyno Jan Selwestruk zadał zapytanie czy jest możliwość wesprzeć w jakiś sposób istniejące już domy pomocy. Skarbnik LGD Paulina Monach odpowiedziała: „Tutaj bardziej jest ukierunkowane na tworzenie takich domów”.

Następnie Radna Tamara Leszczyńska zapytała, czy w budynku po byłym Ośrodku Zdrowia w Łosince można coś zrobić z zaproponowanych środków. Odpowiedzi udzieliła Pani Paulina Monach, która powiedziała, że trzeba zastanowić się czy radni chcą ten budynek sprzedać, jednakże zaproponowała żeby ten budynek zostawić i coś w nim zrobić.

Następnie ponownie głos zabrał Prezes LGD Pan Eugeniusz Kowalski, który omówił Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. Przedstawił na co można wziąć pieniądze z tego funduszu, a mianowicie na instalacje odnawialnych źródeł energii w domach mieszkalnych, na utylizację azbestu oraz na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków. Wymienił również projekty dotyczące dziedzictwa kulturowego, projekty z zakresu infrastruktury społecznej oraz rewitalizacji małej skali czyli projekty mające na celu uporządkowanie i zagospodarowania przestrzeni publicznej. Poziom dofinansowania w Europejskim Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 85%. Prezes Eugeniusz Kowalski nadmienił, że dla projektów zintegrowanych z Europejskim Funduszem Społecznym dofinansowanie wynosi 95%. Poinformował również, iż część działań podzielona jest z wyłączeniem osób fizycznych. Osoby fizyczne nie mogą składać wniosków na część działań tylko muszą składać w ramach projektów „parasolowych” gminy lub stowarzyszenia. W dalszej kolejności Prezes LGD omówił Program Rozwoju Obszarów Wiejskich. Poinformował o działaniu „Odnowa wsi” w PROW, gdzie też można będzie remontować i modernizować świetlice oraz budować drogi. Na koniec Pan Eugeniusz Kowalski omówił w jaki sposób należy wypełnić fiszki projektowe.

 

Ad. 5. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poprosiła o zabranie głosu Wójta Gminy Narew Andrzeja Pleskowicza.

Wójt Andrzej Pleskowicz poinformował, że termin zakończenia budowy drogi do Zajazdu „Pod Akacją” został przedłużony o 2 tygodnie z powodu potrzeby przerobienia kanalizacji. Następnie wspomniał, że gmina wystąpiła z zapytaniem o cenę dotyczącym budowy boksu garażowego w Trześciance. Nadmienił, iż wcześniejsza cena była zbyt wygórowana. Wójt Andrzej Pleskowicz wspomniał, że cegła i materiał na więźbę dachową został zabezpieczony. Oznajmił on, iż na ten cel będą również pieniądze z Wojewódzkiej Ochotniczej Straży Pożarnej.

Następnie Wójt powiedział, iż została wyłoniona firma projektowa, która robi dokumentacje na drogi w Socach, Odrynkach i Lachach. Powiedział również, że jutro mija termin składania wniosków na termomodernizację. Do 12 listopada br. trzeba złożyć wniosek wraz ze wszystkimi uzgodnieniami w wersji papierowej. Nadmienił, że wniosek jest wysoko punktowany, gdy wkład własny jest bez pożyczek i kredytów.

Wójt wspomniał, iż rzeczoznawca wycenił budynek i grunt po starym Ośrodku Zdrowia w Łosince na kwotę około 150 tys. zł oraz nadmienił, że z każdym rokiem budynek traci na wartości. Wójt poinformował, że jest nabór na zabranie azbestu i chętni powinni się zgłosić do urzędugminy w celu złożenia deklaracji do 31 grudnia 2015r.

Następnie Wójt poinformował, że wszystkie wnioski dotyczące funduszu sołeckiego zostały złożone. Nadmienił, iż na świetlice wiejskie będzie możliwość pozyskania pieniędzy z zewnątrz, co w dużym stopniu odciąży budżet gminy.

Wójt Andrzej Pleskowicz pokrótce poinformował, iż publicznie została doceniona szkoła w Narwi ze względu na „obserwacje poczynań i zdolności oraz pracy w szkole” oraz przedstawił list gratulacyjny. W imieniu Wojewody Podlaskiego Wójt podziękował wszystkim członkom gminnej komisji za trud i poświęcenie przy szacowaniu strat w gospodarstwach rolnych, które ucierpiały w wyniku suszy. Podziękował również przedstawicielom kultury, Pani Agacie Smoktunowicz za zorganizowanie koncertu zespołów ukraińskich, jak również Pani Annie Andrzejuk-Sawickiej za zorganizowanie wieczoru autorskiego Pani Ewy Alimowskiej.

Radna Halina Turbaczewska zadała zapytanie czy żwirownia gminna funkcjonuje. Wójt Andrzej Pleskowicz odpowiedział, że żwirownia gminna jeszcze funkcjonuje. Zaznaczył jednak, że pokłady żwiru są bardzo głęboko. Nadmienił również, że: „dzięki uprzejmości Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku przedłużono nam możliwość eksploatowania tej żwirowni.”

 

Ad. 6. Wnioski z posiedzeń Komisji.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poprosiła o zabranie głosu Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Pana Witolda Bubnickiego.

Radny Witold Bubnicki przedstawił protokół Nr 10/15 z posiedzenia komisji, która odbyła się 20 października 2015r.

Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.

Komisja Budżetu i Finansów oraz Komisja Rozwoju Gminy nie miały posiedzeń w okresie międzysesyjnym.

 

Ad. 7. Podjęcie uchwał.

- w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Narew.

Wójt Andrzej Pleskowicz wyjaśnił, że jest to nieruchomość położona w obrębie geodezyjnym w miejscowości Gorodzisko. Radny Roman Ostapczuk zadał pytanie czy sprzedaż odbędzie się w formie przetargu. Wójt odpowiedział, że tak i zostanie przeprowadzona cała procedura przetargowa.

Następnie głos zabrał sołtys wsi Gorodzisko Dariusz Kurasz, który również wyjaśnił jaka działka została wyznaczona do sprzedaży.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk odczytała projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poddała pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/43/15 Rady Gminy Narew z dnia 5 listopada 2015 roku w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Narew stanowi załącznik Nr 3 do protokołu.

 

- w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk zapytała czy są pytania do uchwały. Pytań nie zadano.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk odczytała projekt uchwały.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poddała pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/44/15 Rady Gminy Narew z dnia 5 listopada 2015 roku w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.

 

Wójt wyjaśnił, iż w tej kwestii wpłynęło pismo do Wojewódzkiego Inspektora Weterynarii, który zlecił wyjaśnienie tej sprawy Powiatowemu Inspektorowi Weterynarii. Dostarczył on kserokopię protokołów, w których stwierdził, że obostrzenia związane z hodowlą trzody chlewnej i stwierdzone uciążliwości z tym związane są bezzasadne.

 

Ad. 8 Interpelacje i zapytania radnych. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

W tym punkcie porządku dziennego głos zabrali:

Radny Roman Ostapczuk wspomniał, iż na ostatniej sesji Prezes firmy „Pronar” Sergiusz Martyniuk powiedział o możliwości testowania sprzętu w gminie. W związku z tym padło zapytanie ze strony radnego dlaczego jeszcze gmina nie ruszyła z obkaszaniem dróg.

Wójt Andrzej Pleskowicz wyjaśnił, że w tej chwili są naprawiane drogi. Nadmienił, że zgłosi się do firmy „Pronar” w tej sprawie.

Radna Natalia Siemienowicz, która zgłosiła, że droga do miejscowości Hoźna jest zniszczona.

Radna Halina Turbaczewska zgłosiła, że chodnik na ulicy Ogrodowej sypie się, nie ma na chodniku kostki brukowej.

Wójt Andrzej Pleskowicz odpowiedział, że takie są negatywne zachowania mieszkańców. Napomknął, iż jest również problem z parkowaniem samochodów pracowników firmy „Pronar”, którzy parkują wzdłuż ulicy.

Radna Tamara Leszczyńska zapytała, którym rodzinom potrzebującym zostało dowiezione drzewo.

Wójt wyjaśnił, że kilka osób same przygotowały, poczyściły gałęzie i gminnym samochodem zostało dowiezione.

Padło kolejne pytanie od radnej Tamary Leszczyńskiej, która zapytała na jaki okres po odbyciu stażu na przykład urząd gminy ma obowiązek zatrudnienia.

Odpowiedzi udzielił Wójt Andrzej Pleskowicz stwierdzając, iż stażyści są zatrudnieni na minimalny okres zatrudnienia, czyli na 3 miesiące. Radna Tamara Leszczyńska stwierdziła, że po upływie 3 miesięcy takie osoby zostają. Wójt odpowiedział, że w urzędzie gminy nie było takiej sytuacji. Wyjaśnień udzieliła również Dyrektor GBP Anna Andrzejuk – Sawicka. Nadmieniła ona, że w Gminnej Bibliotece Publicznej stażystki zostały zatrudnione na okres 6 miesięcy, ale na pół etatu.

Radny Witold Bubnicki zapytał czy zostały poczynione kroki w kwestii Fili Biblioteki w Łosince i budynku po starym ośrodku zdrowia. Wspomniał również, iż Komisja Rewizyjna zaproponowała aby na czas rozbudowy świetlicy w Łosince na cele biblioteczne, przenieść filię biblioteki do świetlicy w Waśkach.

Wójt Andrzej Pleskowicz odpowiedział, że planuje spotkanie z mieszkańcami i będą szukać rozwiązania, aby nie kupować gazu do ogrzania tego budynku.

Radny Witold Bubnicki zadał pytanie odnośnie możliwości pozyskania środków finansowych z LGD na odnawialne źródła energii, typu solary, bufory, wymianę pieców.

Wójt odpowiedział, iż na dzisiejszą sesję nie dotarła firma z Warszawy, która chce pozyskać fundusze z urzędu marszałkowskiego i się tym zająć. Zaznaczył również, że jeżeli będą możliwości finansowe, to zrobimy wszystko żeby skorzystać z takiej możliwości. Wójt wspomniał także o funduszach o jakie urząd gminy zabiega na termomodernizację. Wyjaśnił, że niektóre rzeczy trzeba było wyrzucić z dokumentacji technicznej, gdyż wniosek straciłby na atrakcyjności i byłyby zaniżone punkty.

 

Ad. 9. Informacja Przewodniczącej Rady, Wójta oraz Wojewody Podlaskiego o złożonych oświadczeniach majątkowych.

Przewodnicząca Rady przedstawiła informację o złożonych oświadczeniach majątkowych za 2014 rok.

Informacja Przewodniczącego Rady Gminy Narew o złożonych oświadczeniach majątkowych za 2014 rok stanowi załącznik Nr 5 do protokołu.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poinformowała również, iż z Urzędu Skarbowego w Hajnówce otrzymała informację o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych. W związku z tym, że u wszystkich radnych stwierdzono nieprawidłowości rzędu technicznego Przewodnicząca nie odczytała analizy tylko zaznaczyła, aby radni przy kolejnym wypełnianiu oświadczeń majątkowych zapoznali się z tymi nieprawidłowościami w biurze obsługi rady.

Więcej analiz nie przedstawiono.

 

Ad. 10. Wolne wnioski, informacje.

Radna Anna Jakoniuk postawiła wniosek, aby na koniec każdego roku nagradzać ludzi, którzy w jakiś sposób promują Gminę Narew.

Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk poinformowała, iż do Rady Gminy wpłynęło pismo z PCK w Hajnówce z listą osób zasłużonych. Wyjaśniła, że wręczenie nagród tym osobom nastąpi na kolejnej sesji 26 listopada br.

Radny Witold Bubnicki stwierdził, że wywóz odpadów zielonych jest do końca października i zadał pytanie gdzie teraz można oddać tego typu śmieci?

Wójt odpowiedział, że tak była przygotowana specyfikacja i postara się to wyjaśnić.

Radny Roman Ostapczuk złożył wniosek, aby uporządkować baseny przeciwpożarowe.

Wójt Andrzej Pleskowicz odpowiedział, że zgłosi to Inspektor Pani Irenie Smoktunowicz.

Na koniec Dyrektor GBP Anna Andrzejuk – Sawicka zaprosiła wszystkich zebranych na Festiwal „Jesień Bardów” w dniu 5 listopada br. o godzinie 17.00. Dyrektor NOK Agata Smoktunowicz także zaprosiła wszystkich zebranych na kontynuację „Filmowej Jesieni” w dniu 17 listopada do świetlicy wiejskiej w Krzywcu oraz 18 listopada do świetlicy wiejskiej w Lachach.

 

Ad. 11. Zamknięcie obrad X sesji Rady Gminy Narew.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca Rady Walentyna Timofiejuk zamknęła obrady X sesji Rady Gminy Narew o godz. 12.00.

 

Lista obecności sołtysów stanowi załącznik Nr 6 do oryginału protokołu.

Lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik Nr 7 do oryginału protokołu.

 

Protokolant:

Magdalena Snarska

Przewodnicząca Rady

Walentyna Timofiejuk

 

Metryka strony

Udostępniający: Magdalena Snarska - Referat Organizacyjny Urzędu Gminy Narew

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Rusaczyk

Data wytworzenia: 2015-11-26

Wprowadzający: Andrzej Rusaczyk

Data wprowadzenia: 2015-11-26

Data modyfikacji: 2015-11-26

Opublikował: Wojciech Popławski

Data publikacji: 2015-11-26