Protokół Nr X/07

Protokół Nr X/07

 

X Sesja V kadencji Rady Gminy Narew odbyła się 4 grudnia 2007 roku w dużej Sali konferencyjnej Urzędu Gminy Narew przy ul. Mickiewicza 101.

Obrady X Sesji Rady Gminy Narew otworzył o godz. 11.00 Przewodniczący Rady Eugeniusz Dudzicz.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Dudzicz powitał wszystkich radnych, wójta Jakuba Sadowskiego, Z-cę Wójta, radcę prawnego, obecnych sołtysów, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz wszystkich zebranych.

Następnie Przewodniczący Rady Eugeniusz Dudzicz na podstawie listy obecności poinformował, że na ustawowy stan Rady – 15 radnych – obecnych jest 14 radnych i stwierdził prawomocność obrad. Lista obecności stanowi załącznik Nr 1 do oryginału protokołu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi i wnioski do zaproponowanego porządku obrad.

Uwag i wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek obrad. W głosowaniu wzięło udział 14 radnych. Za przyjęciem porządku głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymał się – 0.

Rada zatwierdziła następujący porządek obrad:

1.      Otwarcie obrad X Sesji Rady Gminy.

2.      Ustalenie porządku dziennego.

3.      Przyjęcie protokołu z IX Sesji Rady Gminy.

4.      Informacja z działalności Wójta Gminy w okresie międzysesyjnym.

5.      Podjęcie uchwał:

-        w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych;

-        w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2007r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na obszarze gminy;

-        w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości;

-        w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości stanowiących pomoc publiczną de minimis;

-        w sprawie przyznania dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

-        w sprawie przyznania dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

-        w sprawie ustalenia opłat za przyjęcie odpadów komunalnych na gminne wysypisko w Narwi;

-        w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

6.      Interpelacje i zapytania radnych.

7.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

8.      Wolne wnioski, informacje.

9.      Zamknięcie obrad X Sesji Rady Gminy Narew.

 

Ad. 3

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z IX Sesji Rady Gminy był wyłożony do wglądu w biurze rady i dzisiaj jest wyłożony na stoliku protokolanta. Jeżeli do końca Sesji nie zostaną zgłoszone uwagi do protokołu, będzie to oznaczało, że protokół został przyjęty bez uwag.

Uwag do końca Sesji nie wniesiono.

 

Ad. 4.

Wójt poinformował między innymi:

            Zakończył się proces przed Sądem Rejonowym w Białymstoku z firmą „Dalba” o sporną część kanalizacji. 12 grudnia odbędzie się odczytanie wyroku. Kanalizacja została wykonana, tyle że bez zamówienia. Uczciwość nakazuje zapłacić. Mamy na to zarezerwowane środki w budżecie.

            Komisja dokonała odbioru wodociągu z Doratynki do wsi Kaczały, Janowo, Gradoczno. Wykonawca opóźnił się z zakończeniem robót. Naliczyliśmy w związku z tym 24 666 zł karnych odsetek.

            Dzisiaj będzie zmiana w budżecie w związku z kupnem przyczepy. Radni na posiedzeniach komisjach mieli możliwość obejrzenia zdjęć przyczepy w folderze. Jest to przyczepa dwunastotonowa za 46 tys. zł. Jej zakup na pewno usprawni nam pracę.

Odwołałem za porozumieniem stron z funkcji Dyrektora NOK Andrzeja Pleskowicza, ponieważ wygrał on konkurs na inspektora w Urzędzie Gminy. Na Dyrektora NOK powołałem Tamarę Juszkiewicz, która prowadziła sprawy organizacyjne szkoły.

Obecnie podatki są rzeczą najważniejszą. Wspólnie musimy się zastanowić i odpowiedzieć na jedno pytanie: kto dobrze robi dla gminy i jej mieszkańców, czy ten kto oszczędza ich kieszeń, czy ten który podnosi podatki i robi dobrze dla ogółu. Pewną minimalną granicę podatków musimy utrzymać, żeby wszystko funkcjonowało. Festyny nie spadają z nieba, szkoła też nie funkcjonuje z niczego, do urzędu gminy również przychodzimy załatwiać różne sprawy, np. wymienić dowód osobisty czy po pomoc społeczną. Są dochody stałe i są dochody na inwestycje. Dotąd mieliśmy od 500 tys. do 1 mln zł nadwyżki w dochodach, które mogliśmy przeznaczyć na inwestycje. Nie żyjemy rozrzutnie. Zachowując ubiegłoroczne stawki podatków cofamy się, dlatego że wszystko drożeje. Mniej za to zrobimy, a w każdym sołectwie jest coś do zrobienia. Prawie na każdej sesji zgłaszane są problemy dotyczące jakości dróg.

 

Ad. 5.

Podjęcie uchwał:

-        w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych.

 

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 5,5t włącznie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 600zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 4 radnych, przeciw – 10, wstrzymało się – 0.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 2, wstrzymał się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 450zł.

 

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 5,5t do 9t włącznie

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 2 radnych, przeciw – 9, wstrzymało się – 3.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 880zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 880zł.

 

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 9t do poniżej 12t.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 1200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1100zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 1, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 1100zł.

 

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12t – oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1300zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1150zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 2, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 1150zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1300zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1300zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 5.

W związku z tym została przyjęta stawka 1500zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1350zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 11 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1350zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1600zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1600zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1700zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1550zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 2, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 1550zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1800zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1750zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 2, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 1750zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 2, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 1800zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1750zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 1750zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1900zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2000zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 2000zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 2000zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 2400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 2400zł.

 

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 2400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 2400zł.

 

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton – inne systemy zawieszenia osi jezdnych.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1450zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1500zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1550zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 3 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 4 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1350zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1350zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1700zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1700zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 3 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1750zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1650zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1650zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 1900zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1950zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1950zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2000zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1950zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 4 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1850zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1950zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1950zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2000zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 2000zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2100zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 2100zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2550zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 2550zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2550zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 2550zł.

 

Ciągniki siodłowe i balastowe o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5t do poniżej 12t.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1300zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1300zł.

 

Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12t. – oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1600zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1600zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1700zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1700zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1800zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1800zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1700zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1700zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1950zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 3 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1900zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1800zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2000zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 2000zł.

 

Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12t. – inne systemy zawieszenia osi jezdnych.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1700zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1700zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1800zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1900zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1950zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 13 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1950zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1900zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2550zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 2550zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1950zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1950zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 2200zł.

 

Przyczepy i naczepy, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, o dopuszczalnej masie całkowitej łącznie z pojazdem silnikowym od 7t do poniżej 12t.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 800zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 4 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 750zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 750zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 750zł.

 

Przyczepy i naczepy, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, o dopuszczalnej masie całkowitej łącznie z pojazdem silnikowym równej lub wyższej niż 12t. – oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1100zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1100zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1200zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1200zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1450zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1600zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1600zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1350zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1350zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1350zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1300zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1300zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1500zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1650zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1650zł.

 

Przyczepy i naczepy, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, o dopuszczalnej masie całkowitej łącznie z pojazdem silnikowym równej lub wyższej niż 12t. – inne systemy zawieszenia osi jezdnych.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 2.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1150zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 1.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1050zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1050zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1300zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 4 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1250zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 1250zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1250zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 1.

W związku z tym została przyjęta stawka 1500zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1250zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 3 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 5.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1200zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1200zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 3 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 3.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 2 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 4.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 0.

Przewodniczący Rady ponownie poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 1450zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 2 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 5.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1850zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1500zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 2 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 4.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1450zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1450zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 2 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 4.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1850zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1550zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 10 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1550zł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1900zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 2 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 5.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1850zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1850zł.

 

Autobusy o liczbie miejsc do siedzenia mniej niż 30 miejsc

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1300zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1300zł.

 

Autobusy o liczbie miejsc do siedzenia 30 miejsc i więcej

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1400zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1400zł.

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Wójtowi, który powiedział, że stawek jest dużo i można się w nich pogubić. Poprosił, żeby radni jeszcze raz przyjrzeli się stawkom i zweryfikowali, ponieważ od mniejszego tonażu są uchwalone wyższe stawki niż od większego.

            Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Wójta, aby jeszcze raz przegłosować niektóre stawki.

            W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za głosowało 11 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 0.

 

            Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję, aby stawki od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12t – oś jezdna z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne uchwalić w następujących wysokościach:

13-14 ton – 1300zł

14-15 ton – 1400zł

17-19 ton – 1550zł

19-21 ton – 1600zł

21-23 ton – 1750zł

23-25 ton – 1800zł

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawek głosowało 13 radnych, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/54/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.

 

-        w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2007r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na obszarze gminy.

Wójt wyjaśnił, że średnią cenę skupu żyta podaje do publicznej wiadomości Prezes GUS. Gdyby Rada nie podjęła żadnej uchwały, to byłby naliczany podatek wg oficjalnie ogłoszonej ceny żyta. Rada nie może podwyższyć stawki, może ją tylko obniżyć. W tym roku oficjalna cena żyta wynosi 58,29zł. Proponowana stawka 50,00zł jest dużo wyższa niż w roku poprzednim, ale też jest obniżona w stosunku do ceny żyta, ponieważ aż o 8,29zł.

Sołtys Narew-Piaski Henryk Smoktunowicz powiedział, że jest to druzgocąca podwyżka dla rolników. Zaapelował, aby podnieść podatek tylko o stopień inflacji.

Wójt powiedział, że Ministerstwo Finansów i tak obliczy dochody gminy wg maksymalnej stawki i odpowiednio obniży subwencję. Obniżając podatki gmina świadomie pozbywa się dochodów. Jeżeli nie przejdzie w głosowaniu uchwała o obniżeniu średniej ceny skupu żyta, to zostaną stawki urzędowe, czyli 58,29zł.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 50,00zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 12 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 50,00zł.

 

Uchwała Nr X/55/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2007r. przyjętej do wymiaru podatku rolnego na obszarze gminy stanowi załącznik Nr 3 do protokołu.

 

-        w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.

 

Od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 0,65zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 3.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 0,63zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 6 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 0,63zł.

 

Od gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 3,74zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 13 radnych, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 3,74zł.

 

Od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 0,35zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 5, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 0,35zł.

 

Od budynków mieszkalnych lub ich części.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 0,55zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 1 radnych, przeciw – 13, wstrzymało się – 0.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 0,52zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 5 radnych, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 0,50zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 6.

W związku z tym została przyjęta stawka 0,50zł.

 

Od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 17,00zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 3 radnych, przeciw – 7, wstrzymało się – 4.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 16,50zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 8 radnych, przeciw – 6, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 16,50zł.

 

Od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 8,50zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 8,50zł.

 

Od budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 3,84zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 7 radnych, przeciw – 4, wstrzymało się – 3.

W związku z tym została przyjęta stawka 3,84zł.

 

Od pozostałych budynków lub ich części, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 4,00zł.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 9 radnych, przeciw – 3, wstrzymało się – 2.

W związku z tym została przyjęta stawka 4,00zł.

 

Od budowli wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjne w ramach systemu zbiorowego zaopatrzenia w wodę.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 1%.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 1% od wartości budowli.

 

Od budowli pozostałych.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie propozycję 2%.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za przyjęciem stawki głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

W związku z tym została przyjęta stawka 2% od wartości budowli.

 

Sekretarz wyjaśnił, że projekt uchwały przesłany był do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w celu uzyskania opinii, ponieważ obniżenie stawki z 2% do 1% od budowli wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjne w ramach systemu zbiorowego zaopatrzenia w wodę jest pomocą publiczną. Generalnie Prezes UOKIK przychylił się do tej uchwały, zgłosił jedynie kosmetyczne zmiany, polegające m.in. na wpisaniu, że obniżenie stawki jest pomocą publiczną oraz o konieczności dostarczenia odpowiednich zaświadczeń przez osoby ubiegające się o pomoc publiczną.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/56/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości stanowi załącznik Nr 4 do protokołu.

 

-        w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości stanowiących pomoc publiczną de minimis.

Wójt wyjaśnił, że w poprzedniej kadencji była podjęta uchwała zwalniająca 50% powierzchni z opodatkowania przez trzy lata dla tych, którzy oddają do użytku budynki pod działalność gospodarczą. Uchwała ta obejmuje tylko budynki nowowybudowane. Przyjrzeliśmy się funkcjonowaniu tej uchwały, a po utracie jej ważności musieliśmy przygotować nową w oparciu o nowe przepisy. Zaproponowaliśmy w niej zwolnienia na dwa lata w 50% powierzchni budynków oddawanych do celów działalności gospodarczej.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 9 radnych, przeciw – 1, wstrzymało się – 4.

Uchwała Nr X/57/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości stanowiących pomoc publiczną de minimis stanowi załącznik Nr 5 do protokołu.

 

-        w sprawie przyznania dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Zastępca Wójta powiedział, że na poprzedniej sesji przyjęliśmy uchwałą zasady udzielania dotacji. Uchwała jest już prawomocna, więc możemy postępować zgodnie z jej trybem. Parafia Prawosławna i Parafia Rzymskokatolicka w Narwi zgłosiły w zeszłym tygodniu wnioski przygotowane z godnie z uchwałą. Jest tam załączona dokumentacja techniczna, kosztorys, są pozwolenia od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Proponujemy dwie dotacje po 21 tys. zł.

Wójt powiedział, że obie dotacje są zaplanowane w budżecie. Dobrze będzie, jeżeli „perły narwiańskie” będą oświetlone.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/58/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie przyznania dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków stanowi załącznik Nr 6 do protokołu.

 

-        w sprawie przyznania dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

 

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/59/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie przyznania dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków stanowi załącznik Nr 7 do protokołu.

 

-        w sprawie ustalenia opłat za przyjęcie odpadów komunalnych na gminne wysypisko w Narwi.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

Uchwała Nr X/60/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie ustalenia opłat za przyjęcie odpadów komunalnych na gminne wysypisko w Narwi stanowi załącznik Nr 8 do protokołu.

 

-        w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

Skarbnik powiedziała, że zwiększamy dochody o wpłaty za wydane zezwolenia na sprzedaż alkoholu 14663zł. Są to dochody znaczone i mogą być wydane tylko na profilaktykę przeciwalkoholową. Zwiększamy dochody o subwencję ogólną dla jednostek samorządu terytorialnego o 55011zł. Zwiększamy dochody z rezerwy celowej budżetu państwa na zakup lektur do bibliotek szkolnych o 896zł.

W wydatkach zmieniamy klasyfikację wydatków na sporną inwestycję. Zwiększamy wydatki na opłacenie umowy dotyczącej utylizacji zwierząt. Zwiększamy wydatki na zakup materiałów związanych z remontem w Urzędzie Gminy. Zwiększamy wydatki o korektę naliczenia funduszu socjalnego z powodu zwiększenia zatrudnienia. Zwiększamy wydatki na opłacenie prowizji dla sołtysów za zebrane zobowiązania pieniężne. Zmiany wydatków w dziale oświata polegają na przesunięciach planu między paragrafami w ramach posiadanego budżetu wynikające z niedoszacowań lub też z konieczności zmiany klasyfikacji wydatków. Zwiększamy wydatki na zakup książek do bibliotek szkolnych. Zwiększamy dotację dla jednostek kultury na profilaktykę alkoholowa: NOK o 3 500zł na zadania zawarte w programie profilaktycznym, oraz o 4 000 na zakup sprzętu nagłaśniającego na imprezy organizowane na wolnym powietrzu, GBP o 4 500zł na zadania zawarte w programie profilaktycznym. Zwiększamy wydatki na dożywianie dzieci. Zmniejszamy wydatki na wypoczynek letni dzieci. Zmniejszamy wydatki na wyjazdy służbowe. Zmniejszamy wydatki na szkolenia członków Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zwiększamy wydatki na zakup materiałów papierniczych. Zwiększamy wydatki na stypendia dla uczniów. Zwiększamy wydatki na zakup usług na żwirowni i wysypisku. Zwiększamy wydatki na zakup materiałów i na zakup usług remontowych sprzętu GK. Korekta naliczenia funduszu socjalnego. Zwiększamy dotację podmiotową dla NOK-u. W załączniku inwestycyjnym zmieniamy tylko zapis w nazwie zadania na „Zakup równiarki oraz samochodu wywrotki, zagęszczarki, zakup przyczepy budowlanej 12-tonowej”.

Budżet po dokonanych zmianach zamknie się kwotą: po stronie dochodów 8 993 038zł, a po stronie wydatków 9283038zł.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu jawnym głosowało 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

Uchwała Nr X/61/07 Rady Gminy Narew z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok stanowi załącznik Nr 9 do protokołu.

 

Ad. 6.

            Mirosław Szelengowicz powiedział, że przewoźnicy autobusów dowożących dzieci oraz inni kierowcy zgłaszają, że drogi gminne stają się coraz węższe. Radny zgłosił potrzebę wycięcia krzaków.

Joanna Krystyna Szafrańska dodała, że na drodze Puchły – Soce też jest takie przewężenie drogi.

Andrzej Ostaszewski powiedział, że na poprzedniej sesji zgłosił interpelację dotyczącą ul. Cichej. Powiedział, że pomoc zaoferował Andrzej Ostaszewski z firmy „Narmet”. Powiedział, że przy cmentarzu jest lotny piach utrudniający jazdę samochodem, gdzie należałoby wysypać wywrotkę żwiru. W alejce przy posesji Pana Michaluka leżą powywalane betonowe słupy, o które idąc zaczepiają się ludzie starsi.

Jan Kononiuk powiedział, żeby w Waśkach postawić znak ograniczenia do 8 ton.

 

Ad. 7.

Wójt udzielił następujących odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych:

Na interpelację Mirosława Szelengowicza i Joanny Krystyny Szafrańskiej: Mamy w tej chwili kilku interwencyjnych, których skierujemy do wycinania krzaków.

Na interpelacje Andrzeja Ostaszewskiego: Dzisiaj Rada zezwoliła na zakup przyczepy. Zakupimy ją i będziemy dowozić żwir. Jeżeli leżą jakieś słupy to je uprzątniemy.

Na interpelację Jana Kononiuka: Interpelacja jest zasadna. Należałoby ustawić taki znak ograniczenia tonażu, aby mogły przejeżdżać miejscowe samochody, a duże tiry nie.

 

Ad. 8.

            Przewodniczący Rady przeczytał pismo Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce. Pismo stanowi załącznik Nr 10 do oryginału protokołu.

            Sołtys wsi Iwanki – Rohozy zgłosił potrzebę oczyszczenia rowu przy przystanku w Rohozach.

            Włodzimierz Dudzicz powiedział, że w Tyniewiczach jest budynek poszkolny, w którym należałoby wymienić okna.

Wójt odpowiedział, że ujęte zostanie to w remontach w roku przyszłym.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Kierownikowi Robót Bazylemu Ostaszewskiemu z Gminnej Spółki Wodnej „Tyniewicze” w Narwi, który przedstawił informację z działalności spółki.

 

Ad. 9.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady zamknął obrady o godz. 13.30.

 

Protokolant:

Joanna Majewska

Przewodniczący obrad:

Eugeniusz Dudzicz

 

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Jakub Sadowski

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Majewska

Data wytworzenia: 2008-02-12

Wprowadzający: Joanna Majewska

Data wprowadzenia: 2008-02-12

Data modyfikacji: 2008-02-12

Opublikował: Mariusz Żukowski

Data publikacji: 2008-02-12