Budżet na 2012 rok

Uchwała Nr XIV/63/11
Rady Gminy Narew


z dnia 29 grudnia 2011 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Narew na rok 2012. 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 , z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203; z 2005r. Nr 172 poz. 1441 Nr 175 poz. 1457; z 2006r. Nr 17 poz. 128 Nr 175 poz. 1417 Nr 181 poz.1337,z 2007 r. Nr 48 poz.327 Nr 138 poz.974 Nr 173poz.1218, z 2008r. Nr 180 poz. 1111, Nr 233 poz. 1458 z 2009r. Nr 52 poz. 420, Nr 157 poz. 1241, z 2010r Nr 28 poz. 142 i 146, Nr 40 poz. 230, Nr 106 poz. 675 z 2011r Nr 21 poz. 113,,Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777 Nr 217 poz. 1281) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z 2010 r. Nr 28 poz. 146 Nr 96 poz. 620 Nr 123 poz. 835 Nr 152 poz. 1020, Nr 238 poz. 1578, Nr 257 poz. 1726 z 2011r. Nr201 poz.1183) Rada Gminy uchwala, co następuje: 

§ 1. Dochody budżetu w wysokości 11 631 026 zł, z tego: 

- bieżące w wysokości 11 384 814.zł, 

- majątkowe w wysokości 246 212 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1. 

§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 13 607 751 zł, z tego: 

- bieżące w wysokości 10 737 841 zł, 

- majątkowe w wysokości 2 869 910 zł zgodnie z załącznikiem nr 2. 

§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy: 

1) ogólną w wysokości – 51 240 zł, 

2) celową w wysokości – 27 820 zł, z przeznaczeniem na: 

a) zarządzanie kryzysowe w kwocie – 27 820 zł. 

§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2012 zgodnie z załącznikiem nr 3. 

§ 5. Deficyt budżetu w wysokości 1 976 725 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z: 

1) zaciąganych kredytów w kwocie - 1 726 725 zł, 

2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 250 000 zł. 

§ 6. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2 279 893 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 303 168 zł zgodnie z załącznikiem nr 4. 

§ 7. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na: 

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 300 000 zł, 

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1 726 725 zł. 

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 303 168 zł. 

§ 8. 1. Ustala się dochody w kwocie 70 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70 000 zł na: 

1) realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 68 000 zł, 

2) realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 2 000 zł. 

2. Ustala się zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w kwocie 1 000 zł. 

3. Ustala się dochody w kwocie 30 000 zł i wydatki w kwocie 30 000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo Ochrony Środowiska. 

§ 9. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem nr 5. 

§ 10. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 150 000 zł, wydatki – 150 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6. 

§ 11. Upoważnia się Wójta do: 

1) Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na: 

a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 300 000 zł, 

b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 1 726 725 zł, 

c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 303 168 zł. 

2) Zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 100 000 zł. 

3) Przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. 

4) Dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, pochodne od wynagrodzeń oraz wydatków majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami. 

5) Dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań. 

6) Przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków. 

7) Przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków. 

8) Udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty - 10 000 zł. 

9) Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. 

§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacjiw Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. 

 

Przewodnicząca Rady Gminy
mgr Ewa Urbanowicz

Metryka strony

Udostępniający: Halina Niesteruk - Referat Finansowy Urzędu Gminy Narew

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Rusaczyk

Data wytworzenia: 2011-12-29

Wprowadzający: Andrzej Rusaczyk

Data wprowadzenia: 2012-01-03

Data modyfikacji: 2012-04-03

Opublikował: Wojciech Popławski

Data publikacji: 2012-01-03